Øg kendskabet til dit brand med radioreklamer

Løft dit brand med radioreklamer

Når du skal have brandet din virksomhed eller fx markedsført en service eller et produkt, så kan dit kanalvalg være netop det, der gør udslaget for, at du når ud til din ønskede målgruppe.

Der er uendelig mange kanaler at vælge imellem heriblandt trykte medier, sociale medier, tv-reklamer, online annoncering  og radioreklamer.

En kombination af både det skrevne, visuelle og auditive kan sammen styrke din brandidentitet og dermed danne et billede af, hvem I som virksomhed er.

Nedenfor kan du læse om mandecentrets succesoplevelse med radioreklamer og hvordan de styrker virksomhedens brandidentitet.

Løft dit brand med radioreklame

Kære mand – ræk ud efter hjælp.

Det er hovedbudskabet i en radioreklame, som er en blandt mange radioreklamer, vi dagligt producerer i KOMO.

”Vi har fået en masse god respons på vores radiospots, der bliver hørt af både vores målgruppe, men også pårørende, der ofte er dem der er med til at støtte op om at den krise - eller voldsramte mand tager det sidste skridt og ringer til Mandecentret
- Chastine Nygaard Engqvist, Presse- og kommunikationschef

Virkemidler

Nogle gange bruger vi et hav af lydeffekter til at skabe stemning og stil, andre gange er stemmen og budskabet de bærende elementer.

Lyd skaber billeder i lytternes bevidsthed og er derfor et effektivt virkemiddel til branding og synliggørelse. I dette spot har vi valgt at holde 100% fokus på buskabet, og den gode, tillidsvækkende stemmeføring.

Spottet her er et informationsspot til mænd, som har brug for hjælp og støtte i en svær situation.

radioreklamer til markedsføring

Mål: Søg hjælp

Indholdet og budskabet er det helt essentielle, og opgaven har været at finde en stil og tone, som er omsorgsfuld og sigende, og som samtidig skal få mændene til at række ud efter hjælp.

Som du kan høre, så er stemmevalget helt essentielt i denne produktion.

Vores vigtigste mission er selvfølgelig at få spottet til at ramme den rigtige målgruppe.

Hvad siger mandecenteret?

” En del af Mandecentrets vision er at fremme mænds muligheder for at søge hjælp, når de står i en livssituation, der kræver en hjælpende hånd.

Det gør vi blandt andet ved at gøre opmærksom på Mandecentrets tilbud til krise- og voldsramte mænd. Vores størrelse og erfaring forpligter, derfor har vi sat os for at gøre op med den klassiske forestilling om, at mænd skal ’mande sig op’ og ’tage sig sammen’, når de udviser sårbarhed.

For at fremme Mandecentrets tilbud og aftabuisere det at være en krise- og voldsramt mand, bruger vi markedsføring og annoncering. I den forbindelse har vi blandt andet brugt radiospots. Vi bruger radiospottene i små koncentrerede områder, omkring de afdelinger vi har.

Vi har selv udvalgt speakeren og valgt en ’mande-stemme’, der virker varm og moden. At bede om hjælp kræver mod og vilje, derfor er det vigtigt for os, at mænd kan spejle sig i de kommunikationsvirkemidler vi udvælger, og her lægger vi bevidst vægt på at vores kommunikation fremstår modig, moden og stærk.

Vi har fået en masse god respons på vores radiospots, der bliver hørt af både vores målgruppe, men også pårørende, der ofte er dem der er med til at støtte op om at den krise - eller voldsramte mand tager det sidste skridt og ringer til Mandecentret. ”

Chastine Nygaard Engqvist

Chastine Nygaard Engqvist
Presse- og kommunikationschef

mandecentret
brand med radioreklame

Kendskab til Mandecentret

Dette indlæg er altså lige så meget vores måde at hjælpe med at udbrede kendskabet til Mandecentret, som du finder i København, Odense, Esbjerg, Aarhus, Randers og Aalborg.

Hvert år rådgiver Mandecentret 1500 mænd i parbrud eller skilsmisse.

Kort om KOMO

Vi fortæller alt for lidt om det, men i KOMO laver vi rigtigt mange radioreklamer – og det har vi gjort siden 1986.

Vores viden, erfaring og kreative indgang til lydproduktion sikrer vores kunder den bedste oplevelse, når der skal udvikles og produceres et radiospot.

radioreklamer komo