Lydlogo

Soundbranding

Lydlogo

Der lægges mange tanker og kræfter i at udvikle virksomhedens visuelle logo.
Man tager hensyn til farver, størrelse, opbygning, udtryk, brugbarhed mm.
Men hvordan ”lyder” virksomheden’s logo?

Soundbranding med lydlogo

Kan du høre lydlogo’et?

Prøv at lukke øjnene og lyt dig frem til disse lydidentiteter:

Nokia Tune - Intel - Samsung - McDonald’s - Danske Spil / Lotto - Coca-Cola - Jysk - Elgiganten

Du kan helt sikkert høre flere af dem for dig. Det er effektiv soundbranding, når det er allerbedst.

Det er naturligvis de store danske og internationale brands, som dominerer, MEN:
Du kender med garanti også helt lokale virksomheder, som har sig eget lydlogo, der har brændt sig fast på trommehinden, fortrinsvist via markedsføring i den lokale radio.

Det virker! Og det er ikke dyrere end at langt de fleste kan være med, også mindre, lokale virksomheder.

Hvad koster et lydlogo?

Det afhænger naturligvis af hvor mange musikere, sangere, sangerinder vi skal bruge, så det er svært at give en endelig pris før vi har hørt dine ønsker og behov.

Men giv os endelig et kald eller et skriv. Så vender vi gerne tilbage med et konkret tilbud, helt uforpligtende.

Se vejledende priser herunder

Lydlogo
til lokal afvikling

koster typisk ca. fra

6.000 - 15.000 kr

Lydlogo
til regional afvikling

koster typisk ca. fra

10.000 - 25.000 kr

Lydlogo
til national afvikling

koster typisk ca. fra

20.000 - 50.000 kr

Hvad er et lydlogo

Lydlogo er et effektivt værktøj i forbindelse med corporate branding eller product branding.
Oftest fremstillet som jingle, vignet, lydeffekt og/eller som reklamemusik.

Et lydlogo er en melodi, sekvens eller et lyddesign, der høres i begyndelsen eller slutningen af for eksempel en reklame. Virksomheders brug af et lydlogo i markedsføringen kan direkte sidestilles med brugen af et visuelt logo.

Hvis det giver mening kan der laves sanglogo, hvor virksomhedens navn, brand, produkt, slogan eller lignende synges på lydlogoet.

 

Hvordan laver man et lydlogo?

Vi tager udgangspunkt i hvilke signaler, du ønsker at sende og naturligvis hvad du skal bruge lydlogoet til. I denne fase tager vi hensyn til dit trykte logo, dine målgrupper, din hjemmeside, firmaets ånd og andre vigtige elementer, der tilsammen danner baggrunden for det endelige soundbrand.

Herefter gennemgår vi de musikalske muligheder, og laver et oplæg til den færdige lyd.

KOMO A/S har egne komponister og tekstforfattere, og vi indspiller med et mix af både rigtige instrumenter og computer programmering.

Er der brug for lydeffekter, er vi leveringsdygtige i alle slags, og vi har stor erfaring med optagelse af lydeffekter på eget udstyr.

Læs om udstyr og lydstudierne hos KOMO A/S

hvad koster et lydlogo

Det dynamiske lydlogo

Du ved nu, at et lydlogo er en sammensætning af toner og lyde i en vignet, der sætter kundens hjerne i sving og hjælper til at huske dit brand eller produkt.

Med en dynamisk logo produktion tager vi det et skridt videre:
Forestil dig nu, at logoet har bjælder og klokker på omkring Jul, fuglefløjt om foråret, flere trommer og mere dynamik under udsalg osv. osv.

Når du har din helt egen lydidentitet, kan den versioneres i en uendelighed og det gør brugbarheden endnu større og endnu mere effektiv.

Hvordan skal dit logo lyde?

KOMO A/S er specialister i soundbranding, og vi producerer virksomhedens unikke lydlogo.
Enten som en hel melodi eller som enkelte lydelementer.

Et lydlogo bruges oftest som underlægning på radio- og TV-reklamer, corporate film, på hjemmesiden, i power point præsentationer, på produktvideoer, til præsentationer på messer, i telefonsystemet - ventemusik til telefonsvaren mv.

Vi har mere end 35 års erfaring med musikproduktion til kommercielle formål, så vi er din sikre samarbejdspartner i forhold til at få produceret den helt rigtige lyd, som huskes og genkendes.

hvad koster et lydlogo

Eksempler på lydlogoer

Herunder kan du se og høre et par eksempler på lydlogoer.
Tjek også: www.komo.dk/lyd

Synonymer for lydlogo

Kært barn har mange navne, og lydlogo er åbenbart et kært navn, for der er mange andre ord, som betyder næsten det samme.

Fælles for alle betegnelser er, at de indikerer corporate branding med lyd!

  • Lydidentitet
  • Soundbranding
  • Lydbranding
  • Radiologo
  • Audiologo
  • Audio branding
  • Lyddesign
  • Musiklogo
  • Kendingsmelodi
  • Ventemusik
  • Sanglogo
  • Sonic Branding

Kontakt os