Lydlogo
Hvordan lyder din virksomhed?
Et lydlogo er en del af din virksomheds identitet. Dine kunder kender formentlig jeres grafiske logo, og jeres generelle ”Tone of Voice”, men i mange tilfælde er et lydlogo ikke implementeret som en del af en virksomheds kendetegn.
Fordele
Fordelene ved et lydlogo er, at det kan anvendes på mange forskellige platforme. Lydlogoet kan bruges sammen med de allerede eksisterende elementer i jeres virksomheds branding.
Hvor det normalt kan kræve relativt mange ressourcer at få indprentet din virksomhed hos modtagerne, så kan et lydlogo manifestere sig på et øjeblik.
Med et lydlogo får du en lydmæssig signatur og identitet, som du kan koble på flere forskellige aspekter af din markedsføring. Dette kan være med til at accelerere kendskabet til din virksomhed, og tilføje et nyt virkemiddel til jeres værktøjskasse.
Kasper Viinberg
Lyd Chef
51156040 / kasper@komo.dk
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Kan du høre lydlogo'et
Prøv at lukke øjnene og lyt dig frem til disse lydidentiteter:
Nokia Tune - McDonald’s - Danske Spil / Lotto - Coca-Cola - Biltema - Jysk
Du kan helt sikkert høre flere af dem for dig. Det er effektiv soundbranding, når det er allerbedst.
Det er naturligvis de store danske og internationale brands, som dominerer, MEN:
Du kender med garanti også helt lokale virksomheder, som har sig eget lydlogo, der har brændt sig fast på trommehinden, fortrinsvist via markedsføring i den lokale radio.
Det virker! Og det er ikke dyrere end at langt de fleste kan være med, også mindre, lokale virksomheder.
Hvad koster et lydlogo?
Det afhænger naturligvis af hvor mange musikere, sangere, sangerinder vi skal bruge, så det er svært at give en endelig pris før vi har hørt dine ønsker og behov.
Men giv os endelig et kald eller et skriv. Så vender vi gerne tilbage med et konkret tilbud, helt uforpligtende.
Vejledende priser:
Lokal afvikling fra kr. 6.000,-
Regional afvikling: fra kr. 10.000,-
Landsdækkende afvikling: fra kr. 25.000,-
Hvordan lavet man et lydlogo?
Vi tager udgangspunkt i hvilke signaler, du ønsker at sende og naturligvis hvad du skal bruge lydlogoet til.
I denne fase tager vi hensyn til dit trykte logo, dine målgrupper, din hjemmeside, firmaets ånd, tone of voice og andre vigtige elementer, der tilsammen danner baggrunden for det endelige soundbrand.
Herefter gennemgår vi de musikalske muligheder, og laver et oplæg til den færdige lyd.
KOMO A/S har egne komponister og tekstforfattere, og vi indspiller med et mix af både rigtige instrumenter og computer programmering.
Er der brug for lydeffekter, er vi leveringsdygtige i alle slags, og vi har stor erfaring med optagelse af lydeffekter på eget udstyr.
Et lydlogo bruges oftest som underlægning på radio- og TV reklamer, profilfilm, på hjemmesiden, i præsentationer, på produktvideoer, til præsentationer på messer, i telefon systemet - ventemusik til telefonsvareren mv.
Vi har mere end 35 års erfaring med musikproduktion til kommercielle formål, så vi er din sikre samarbejdspartner i forhold til at få produceret den helt rigtige lyd, som huskes og genkendes.
Eksempler
ABC Lavpris
Biltema
My Goodie
BonBon Land
Jyllands Park Zoo
Det Dynamiske Lydlogo
Du ved nu, at et lydlogo er en sammensætning af toner og lyde i en vignet, der sætter kundens hjerne i sving og hjælper til at huske dit brand eller produkt.
Med en dynamisk logo produktion tager vi det et skridt videre:
Forestil dig nu, at logoet har bjælder og klokker på omkring Jul, fuglefløjt om foråret, flere trommer og mere dynamik under udsalg osv. osv.
Når du har din helt egen lydidentitet, kan den versioneres i en uendelighed og det gør brugbarheden endnu større og endnu mere effektiv.