Remarketing

Remarketing

Fokuseret markedsføring mod “lige ved og næsten” kunderne

Kender du det, at du står med et par sko i hånden nede i butikken, du prøver dem, men du ender alligevel med ikke at købe dem?
Det helt store spørgsmål er så, hvorfor købte du dem ikke og af hvilken grund?
Det kan være svært at svare på, og for en fysisk butik er den potentielle kunde mistet i det øjeblik han eller hun træder ud af døren.

Med remarketing har du mulighed for at målrette specifikke annoncer mod netop de potentielle kunder, der ikke gennemførte købet på din webshop eller som ikke tog kontakt på din serviceydelse ud fra din hjemmeside.
Det vil sige: At ramme de brugere, der har besøgt en bestemt landingsside/produkt de var interesseret i, men af den ene eller anden grund ikke gennemførte købet.
Ligesåvel som det er et rigtig stærkt værktøj til at køre kunder loyale. Da de hele tiden vil kunne blive påvirket at jeres annoncer, på baggrund af at de tidligere har købt og besøgt jeres side.

Lad os prøve, at tage fat i eksemplet med skoen igen, men denne gang på en webshop.
Kunden besøger en side med sko, klikker ind på løbesko, vælger en specifik Nike løbesko, lægger den i indkøbskurven, men ender alligevel med ikke at købe den.

Modsat den fysiske butik har man online mulighed for at se hele kundens købsmønster, og identificere præcist, hvornår kunden mistede interessen og forlod siden igen.
I dette konkrete tilfælde, har man mulighed for at lave målrettede annoncer mod Nike løbesko, der netop rammer den potentielle kunde i et ønske om, at få ham eller hende tilbage og gennemføre købet.

Derfor er remarketing et yderst effektiv våben, hvor du har alle muligheder for at ramme kunderne på områder, hvor de allerede har vist interesse, og “jagte” dem indtil de vender tilbage.

Opsæt de rigtige mål

Det er altafgørende, at man gør op med sig selv, hvem man gerne vil ramme, og hvorfor man gerne vil ramme dem.
Hos KOMO A/S har vi i flere år arbejdet med opsætning og styring af remarketing kampagner, og vi ved hvad der skal til for at de bliver en succes.
Derfor er følgende punkter essentielle overvejelser man ALTID bør gøre sig i forbindelse med opsætning af remarketing kampagner:

  • Hvem skal remarketing kampagnerne målrettes mod.
  • Hvilke budskab er det man gerne vil ud med.
  • Hvilke medier skal annoncerne vises på.
  • Hvor ofte skal den potentielle kunde have vist annoncerne.

Hos KOMO A/S kan vi hjælpe dig med at komme godt igang med remarketing, og du er mere end velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til området.

Kontakt os