Hvad er speak?

  Hvad er forskellen mellem Voice Over og Speak

SPEAK

 

Klik herunder og lyt til Speak med både Danske- og Udenlandske Stemmer.

Vi leverer Speak til enhver situation

Speak til TV - Speak til Radio, - Telefonsvarerspeak - Speak til biografreklame - Speak til E-learning eller Speak til Film.

Læs mere om hvad Speak er herunder og hvordan du kan bruge det til TV- /Radioreklamer og til telefonsvarer

HVAD ER SPEAK?

Begrebet Speak dækker over tale til en tv- eller radioudsendelse, reklamefilm, reklamer i radio, tv og biograf eller til en film.

Speak er stemmen, der formidler et budskab, det kan både være dokumentaristisk og kommercielt.

Speak leveres af professionelle speakere eller voiceover talenter.

Hvad er Voice Over?

Voiceover er ifølge ordbogen en fortrængning eller overdøvelse af den oprindelige tale med en oversat indtalt tekst.

Voiceover bruges i fx børneprogrammer og reklamefilm og kan også være den stemme, der kommenterer handlingen i en film.

Hvad er forskellen mellem Voice Over og Speak?

I Danmark bruger vi begreberne “voice over” og “speak” i flæng.

De betyder næsten det samme, men “speak” er en bredere betegnelse end “voice-over”.

Hvis vi f.eks. speaker til et voice-response system (telefonsvarer), er det ikke ‘fortrængning eller overdøvelse, men et nyt speak.

Den internationale betegnelse ”voice-over artist” er på dansk kort og godt en ”speaker”.

Hvad er voiceover

Speak til TV Reklame

Du kender det sikkert fra dig selv.

Når TV-reklamerne toner frem på skærmen, finder du telefonen frem og søger lidt rundt eller henter en kop kaffe (og lidt kage) 😊

Mange reklamer på TV høres mere end de ses. Det gør speakerstemmen i dit spot endnu mere vigtig.

Din målgruppe

Hvis du har en hårdt defineret målgruppe, så kan det være ret enkelt at finde den helt rigtige stemmetype, men for produkter og ydelser med en varieret målgruppe, skal man tænke mere i udtryk og stil.

Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din næste TV-Reklame.

Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til din TV-Reklame.

Speak til Radioreklame

Radioreklame er måske ikke verdens mest populære produkt, hvis du spørger radiolytterne.

Ikke desto mindre hører vi mange af dem hver dag.

Hvis din radioreklame skal skille sig ud og have mening, så er stemmen det allervigtigste element.

Du har ingen billeder og grafik at læne dig op ad, så lydsiden og stemmen er altafgørende for at få budskabet klart og tydeligt ud til lytterne.

Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din næste radioreklame.

Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til din radioreklame

Telefonsvarer speak

Hvem indtaler virksomhedens telefonsvarer beskeder?

Er det Bodil fra kontoret, Jytte fra marketing, eller Svend fra lageret?

Tro os, når vi siger, at ingen af dem er glade for at gøre det.

Og hvad med resultatet? Er det venligt, tydeligt og indbydende?

Velkomstbeskeden på virksomhedens telefonsvarer er ofte det første indtryk.

Derfor er det vigtigt, at stemmen sender de rigtige signaler.

Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din telefonsvarer.

Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til telefonsvarer.

Hvilken stemme skal jeg vælge?

Skal det være en dyb, troværdig herrestemme, en blid kvindestemme eller ?
Vi kender ALLE vores stemmer i kartoteket, og ved hvilke kompetencer de har. Derfor hjælper vi gerne med at udvælge den helt rette stemme til din opgave.
Uanset om opgaven er til radio, tv, biograf, internet-film, SoMe, e-learning, telefonsvarer eller ?

Spørg os gerne, også helt uforpligtende, og lad os give nogle bud og priser på netop den speaker, der passer perfekt.

Danske stemmer

Vi har et kæmpe udvalg i danske stemmer fra 5 til 70 år og alt derimellem, både kvinde- og herrestemmer. Fælles for dem alle er, at de har en tydelig og god udtale, de kan levere hurtigt, og de fleste har mange års erfaring.

Vores stemmer er opdelt i herre- og kvindestemmer, børn og unge, samt indeks. Indekseringen er et udtryk for hvilken priskategori, stemmen tilhører. Det er ikke nødvendigvis et udtryk for at stemmen er bedre, selvom indekset er højere, i de fleste tilfælde er det et spørgsmål om smag og behag.

Det er vigtigt at gøre sig klart hvilken type stemme, der passer overfor modtageren af budskabet og firmaets profil.

Når vi leverer en lydfil med speak til kunden har vi først haft lydfilen i producernes kyndige hænder. Det betyder at du modtager et speak, som er redigeret, komprimeret, equaliseret og maximeret – klar til brug på den ønskede produktion eller det ønskede medie.

Du kan tage en en lytter på alle vores danske stemmer her.

Udenlandske stemmer

Vi har lavet en lang række udenlandske speaks for vores kunder. Vores udenlandske stemmer benyttes især til sprog versionering af reklamer og profilfilm samt indtaling af telefonsvarer beskeder. Alle stemmerne er opdelt i sprog og køn, så du hurtigt kan finde frem til lige den stemme, du leder efter. Du er også velkommen til at kontakte os, hvis vi skal hjælpe med at finde den helt rette. Har vi ikke en stemme på det sprog du efterspørger, så bare giv os et ring. Vi har kontakter over hele verden, og finder helt sikkert den speaker, du leder efter.

Når vi leverer en lydfil med speak til kunden har vi først haft lydfilen i producernes kyndige hænder. Det betyder at du modtager et speak, som er redigeret, komprimeret, equaliseret og maximeret – klar til brug på den ønskede produktion eller det ønskede medie.

Du kan tage en en lytter på alle vores udenlandske stemmer her

Vær opmærksom på, at enkelte stemmer ikke kan/vil/må lave reklamer for specifikke produkter eller produkt grupper, ligesom enkelte speakere ikke må afvikles på enkelte medier. Ring/skriv og lad os hjælpe dig.

Kontakt os