Google Ads
Google Adwords er betalte annoncer på søgemaskinen Google.
Google er uden sammenligning den største søgemaskine i Danmark, og i dag søger 95 % af alle danskere via Google, hvilket giver mulighed for at ramme en rigtig stor bid af den samlede online trafik.
Hvordan fungerer Google Adwords?
Adwords er bygget op omkring et super simpelt koncept, da man betaler hver gang en bruger “klikker” på ens annonce. I bund og grund handler det om at nå ud til folk, når de søger efter et specifikt udtryk, der omhandler relaterede emner til dit website.
Tænk altid søgeprocessen igennem både fra din side som annoncør, men også fra kundens side. Husk på – kunden vil gerne se så relevante annoncer som muligt, og annoncøren (dig) vil gerne vise kunden så relevante annoncer som muligt.
Ram dine kunder når de er klar til at købe!
Den helt store fordel ved annoncering via Google Adwords er, at man kan ramme kunderne når de er klar til at købe, da de proaktivt laver en søgning efter lige præcis det søgeord du gerne vil findes på.
Det er utrolig effektivt, og giver mulighed for at målrette markedsføringen ned til mindste detalje. Du kan ydermere bestemme, hvor du gerne vil findes geografisk (F.eks. en by og X antal kilometer rundt om), og i hvilket tidsrum du gerne vil have dine annoncer vist (F.eks. fra 8-18).
Det lyder måske nemt og lige til, men det kræver tid og ressourcer at optimere og administrere en Adwords konto, hvis investeringen i sidste ende skal give et positivt afkast.
Netop derfor bør man dedikere en del timer til det om måneden eller vælge en Certificeret Google Partner.
Søgemønstre og måder vi søger på ændrer sig konstant, og på nuværende tidspunkt handler det om at optimere imod mobilenheder og tablets.
Slå dine konkurrenter – Kom øverst på Google!
Vi har hos KOMO A/S beskæftiget os med Google Adwords i mange år, og vi ved hvad der skal til for at få succes og blive nr. 1 på Google.
Vil du have hjælp af en certificeret ekspert, så kan vi hjælpe dig med optimering og den månedlige administration af din Google Adwords konto, hvad enten du er ny med Google Adwords eller du bruger det, men ikke får det maksimale ud af det.
Læs mere om Google Adwords retningslinjer for Google Adwords bureauer her