Multiglas ApS
Multiglas Case

Multiglas ApS

Multiglas er en stor glarmester virksomhed med base i Herning.
Synlighed er vigtigt – også selvom man arbejder med noget så gennemsigtigt som glas.
Derfor har Multiglas valgt KOMO A/S som partner på blandt andet hjemmeside, SEO, GoogleAds og SoMe.

Google Ads

Da vi overtager Google Ads-kontoen for Multiglas, kunne vi se den var helt gal. Der er næsten ikke blevet arbejdet med kontoen,  siden opsætningen for år siden.

Brede søgeord

De ligger med få "brede søgeord" som Glas dvs. Deres annoncer kunne blive fundet på: Drikkeglas, Glasfigur mm. Kort sagt: Alt der indeholder ordet Glas.

Multiglas producerer ganske vist glas i mange former og typer, men ikke lige den slags - da de er glarmester og ikke glaspustere.

Konto genopsat

Vi genopsatte kontoen, med de søgeord der skulle til for at Multiglas, blev repræsenteret ordenligt på Google. Søgeord som vi sammen med dem, havde fundet og udvalgt - baseret på søgninger, relevans og pris pr klik.

For selvom man gerne vil til tops på fx. Glas, er løsningen ikke at kaste en masse penge efter et søgeord, men finde de ord - hvor folk er præcise og klar til at handle, det kunne være "Glasvægge til kontor".

Resultaterne taler for sig selv

Se nedenfor (OBS det er inde for samme budget som tidligere / pr.md.).

CTR

% af folk der får vist annoncen, som klikker 

Før 3,57%
Efter 6,68%

Klik

Antallet af folk, der klikker på annoncen

Før 193 pr.md
Efter 456 pr.md

Annonce Visninger

Annonce visninger på Google/Displaynetværket.

Før 5.400
Efter 284.000

SEO

Da SEO blev påbegyndt på Multiglas, var det tydeligt at der havde været en længere periode, hvor der ikke var fokus på hverken off-page- eller on-page optimering.

Ingen placeringer

Det betød kort og godt at domænet multiglas.dk, havde mistet styrke ift. Konkurrenterne, og placeringerne på relevante søgeord var ikke eksisterende da vi kom til siden.

Fundamentet på plads

Efter opbygning af den nye hjemmeside, påbegyndte vi selve søgemaskineoptimeringen. Vi fik først styr på det tekniske fundament i SEO.

Herefter har arbejdet onpage og off-page SEO givet placeringer på en lang række relevante søgeord.

Organisk trafik til Multiglas

SoMe

Der er mange måder at få nye kunder på. Google Ads og SEO er gode til at fange folk, der søger efter et bestemt område eller service.

Facebook og de andre sociale medier, er gode til at fortælle mere end blot end en annonce. Her har man nemlig muligheden for at interagere med kunder, på en måde som man ikke kan på søgemaskinerne.

Annoncering på SoMe

Som udgangspunkt driver Multiglas selv deres SoMe. Vores ansvar består i at sørge for annoncerne, bliver lavet og køre efter de opsatte budgetter.

Nogle gange er det ikke så meget et spørgsmål, om at der skal skrives mange nye annoncer - For hvis en annonce klare sig godt, kan der godt være fidus i at forlænge levetiden på annoncen.

Se nedenfor hvordan en typisk annonce på Facebook ser ud.

Profilfilm

Man siger: "Et billede siger mere end 1.000 ord" - så må en video med 25 billeder i sekundet, fortælle rigtig meget på kort tid. Se den flotte film nedenfor.

Udtalelse fra Multiglas:

KOMO har lavet og servicerer vores hjemmeside. De varetager SEO og Google Ads, de hjælper os med markedsføring på Facebook, LinkedIn og Instagram. Derudover har KOMO også speaket vores radioreklamer, samt vores velkomst hilsen, når du ringer til os.

Jeg valgte KOMO, fordi jeg har tillid til dem og pga. gode referencer fra andre. Hos KOMO er de professionelle, ærlige og ”nede på jorden”, de forsøger ikke at oversælge og er gode til at møde os der hvor vores behov er.

Efter KOMO overtog vores SEO, Ads og SoMe, er trafikken på vores hjemmeside og sociale medier steget betydelig, hvilket har ført til øget kendskabs grad og ordreindgang. Vi oplever deres arbejde som meget professionelt og kompetent.

Jeg har et rigtig godt samarbejde med KOMO, de er gode til løbende, at komme med forslag og forbedringer. Og så er de utroligt flinke og fyldt med godt humør!

KIRSTINE MULVAD