AJ Energi & Strø Case
AJ Energi & Strø

Aj Energi & Strø

Aj Energi & Strø og KOMO A/S har siden 2019 samarbejdet på både online markedsføring og videoproduktion. Læs med herunder.

AJ Energi & Strø profilfilm

Selvom man er en lille virksomhed ude i bøgeskoven - kan man godt have store ambitioner!
AJ Energi & Strø tror på, at landbruget er en del af klimaløsningen, ikke udfordringen.

KOMOs opgave var at formidle produktet rapshalmpiller til strøelse overfor potentielle kunder indenfor landbruget med bl.a. droneoptagelser.

 

On location optagelser

Efter samtaler og gennemgang af idéer og storyboard, valgte vi en æstetisk smuk tilgang med on-location optagelser både hos AJ Energi & Strø og hos kunder.
Budskaber som miljø og økonomi er nøgleord, som hele filmen har som udgangspunkt.

 

Om filmen

- Der er brugt 4K kamera og droneskud.
- Stemmevalget er en myndig og tillidsvækkende herre.
- Resultatet er en flot formidling af både produkt og egenskaber

Online Markedsføring

KOMO laver også online marketing for AJ Energi & Strø. Hjemmeside, Google Ads og SEO har løftet virksomhedens online tilstedeværelse støt og sikkert siden midten af 2019.

Det begyndte med en ny hjemmeside i begyndelsen af 2019. Den tidligere hjemmeside havde set bedre dage og der var behov for et løft hvis deres online markedsføring skulle præstere fremadrettet. Efter opbygning af hjemmeside, skulle kendskabet til siden øges. Det blev i første omgang med Google Ads og efterfølgende blev også SEO tilføjet. Herunder kan du læse lidt om det løbende arbejde med Ads og SEO.

 

Samarbejdet

Samarbejdet imellem KOMO A/S og AJ Energi & Strø fungerer simpelt og nemt for kunden. Ser vi noget online, som kan have betydning for dem, tager vi telefonen og ringer direkte til Louise. Hvis Louise har spørgsmål eller relevant informationer om virksomheden tager hun kontakt til os, hvorefter vi tilretter hjemmeside og markedsføringen online.

AJ Energi & Strø fik et nyt produkt – Flere måneder inden produktet var klar til lancering, var vi blevet informeret og havde i samarbejde alt klar, så det blev en gnidningsfri lancering både i virkeligheden og online.

Google Ads

Vi startede Google Ads for AJ Energi & Strø i juni 2019, hvor vi havde fokus på, at få fat i de ”rigtige” kunder. Mange søgninger til bl.a. ”strøelse til heste” havde nemlig ikke den samme interesse, som fx ”strøelse til kvæg”.

Efter en hård sortering af søgeord og budgivning, lykkedes det os at få en fornuftig CTR, på de relevante søgninger.

Da vi også stod for opbygning hjemmesiden, har vi helt fra begyndelsen haft relevans for Google i tankerne. Relevansen har en direkte betydning for klikpriserne i Google Ads.

Vi lykkedes med at få markant flere relevante kunder igennem annonceringen, for samme beløb, som de var vant til at bruge til markedsføring – Udelukkende ved at arbejde med de forskellige parametre indenfor Google Ads.
Total annonce visninger siden start 

3.410.040 

SEO

SEO er mange ting, hvorfor alt ikke kan samles i et indlæg, uden det bliver frygteligt langt.

Den korte version er derfor, at vi i casen med AJ Energi & Strø især fokuserer på rangeringen af kerneproduktet: Nemlig Rapsstrøelse & Strøelse til bl.a. heste, køer, grise og høns.

Det løbende arbejde med SEO har ikke kun haft fokus på at løfte søgeordsplaceringer i Google, men også at uddanne personalet i at skabe værdifuld indhold til deres kundebase. Dette gøres via indlæg hvor indholdet er formateret til at være let læseligt og konkret.

Det løbende arbejde med SEO skal løfte AJ Energi & Strø til endnu bedre placeringer og øge kendskabet til netop rapsstrøelse og fodertilskud.

Find Aj Energi & Strø på:

Rapsstrøelse

caret-down caret-up caret-left caret-right

”Det hele startede med en hjemmeside. I dag er de vores vanvittig stærke partner på hele vores online tilstedeværelse.
Samarbejdet med KOMO-drengene er præget af en god kreativ dialog og lydhørhed for at udtrykke AJ Energi & Strø’s online aktiviteter bedst muligt.
Seneste projekt er en virkelig flot profilvideo. KOMO-drengene har fingeren på pulsen, fødderne solidt plantet på jorden og en professionel tilgang – vi føler virkelig, at vi har en seriøs sparringspartner som hjælper med at spille vores kort bedst muligt. Hatten af!”