Radio i vækst
Radio i vækst
Indkøb af reklametid på radio voksede med i alt 3% i 2020 i forhold til 2019.
Det viser med al ønskelig tydelighed at radiomediet lever i bedste velgående.
”Selvfølgelig” kunne man fristes til at sige.
Radiospots høres overalt: i hjemmet, i bilen, på arbejdspladsen, på løbeturen, i forretningen osv.
Du har sendetiden helt for dig selv uden andre annoncer til at tage fokus. Kort sagt: Radioreklame virker, hvis du bruger det rigtigt.
Radioreklame er super til
- at øge kendskabet til din virksomhed eller dit produkt.
- at lancere et nyt produkt eller en ny serviceydelse
- at gøre opmærksom på events eller tilbud.
- at øge trafikken i den fysiske butik og/eller webshoppen.
I mange tilfælde kan radioreklame stå alene, men spørg os gerne om råd til evt. andre medier, som kan gøre din radiokampagne endnu mere effektiv.
Kim Thomassen
Projektleder, lyd & booking
26166040 / kim@komo.dk
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Hvor effektivt er radio?
Der findes desværre ingen danske undersøgelser, som er store nok til at være brugbare i forhold til måling af ROI.
Nielsen Catalina har lavet en stor undersøgelse, som blev fremvist på “Advertising Research Foundation” konferencen, og den viser radio som en klar vinder med 6:1 i ROI
– se mere her på: https://anchorage.iheartadvertising.com/roi
Hvem kan bruge radioreklamer?
Radiomediet er brugbar markedsføring for alle – fra den lille håndværker til den landsdækkende kæde af forretninger.
Hvad koster radioreklame?
Prisen for en radiokampagne afhænger af hvilke stationer, der benyttes og hvor mange gange spottet skal afvikles.
Hvis du er vant til markedsføring på print, så kan det give god forståelse at sammenligne mm med sekunder og oplag med antal lyttere.
Selve produktionen skal laves professionelt. Hvis kvaliteten af reklamen er dårlig, hvis budskabet er forkert, hvis speaket ikke kan høres eller hvis du sender de forkerte signaler, så giver det ingen mening at bruge en masse penge på sendetid i radioen til sit spot.
Herunder kan du høre nogle eksempler på radioreklamer, udviklet og produceret i KOMO A/S.
Radioreklame eksempler
Radioreklame hos KOMO
KOMO A/S kan hjælpe med ALT til produktion af radioreklame. Fra tekst og idé over indtaling, indspilning, mix og færdig lyd, der brager igennem i radioen.
Vi er specialister i radiomediet og har produceret et utal af reklamer til radioen siden 1986. Det er et af vores absolutte kerneområder, og vi er slet ikke kede af at blive kaldt ”nørder
Se radioholdet herunder