Valg 2025
Materiale til valg 2025
Du er partiforening / kandidat til byrådet eller regionsrådet, og du vil gerne vælges ind.
Du bruger garanteret de kendte og almindelige metoder som valgplakater, læserbreve og annoncer i trykte medier.
På denne side kan du blive lidt klogere på de mange andre muligheder for at få budskaberne og dit navn ud til vælgerne
Vi hjælper med at få mest muligt ud af budgettet med lyd, video, onlinemarkedsføring, hjemmesider, sociale medier samt øvrige relevante medier.
Hurtig guide
Vi har meget, vi gerne vil vise, så derfor har vi opdelt indholdet.
Du er velkommen til at scrolle siden igennem, men du kan alternativt klikke på linket nedenfor for at komme til det ønskede område.
KOMO har produceret og eksekveret valgbudskaber for politikere ved de seneste 6 kommunal- og regionsrådsvalg.
Det har givet os stor erfaring og viden om strategi, budskaber, formulering og valg af kommunikationskanaler og platforme.
Vælg os, og lad os hjælpe dig med at blive valgt.
Professionel videooptagelse eller egen optagelse?
Hos KOMO A/S kan du lade os stå for hele processen fra idé over manus og storyboard til optagelse og færdig film, som skal hjælpe dig til succes ved kommunalvalget eller regionsrådsvalget.
Du kan også vælge at lave dine optagelser selv på f.eks. en smartphone eller et godt DSLR-kamera.
Vi hjælper gerne med at formulere budskaberne og rådgiver inden I går i gang. Når optagelserne er ”i kassen”, så laver vi den færdige redigering og gør filmen klar til visning. (Læs: Billigt!)
Typisk kan vi lave egne optagelser om til en færdig film på 1-2 timer i redigeringsstudiet.
Tips til egen optagelse af valgfilm:
- Planlæg hvad du vil sige, uden at læse direkte op.
- Hold det kort – gerne max. 60 sekunder pr. video.
- Sørg for bevægelse i starten af optagelsen.
- Overvej din baggrund. Ikke for rodet, men heller ikke klinisk.
- Optag på locations, som understøtter dit budskab eller din person.
- Brug mikrofon eller lav optagelsen tæt på for bedre lyd.
- Undgå larmende lydkilder i nærheden. Især udendørs.
- Tilføj undertekster - altid!
- Brug partiets farver og logo som grafik.
- Smil 🙂
Den digitale valgplakat
En meget kort video, der til forveksling ligner opsætningen på din valgplakat.
Den digitale udgave af din valgplakat produceres med samme grafik og baggrund men vises online på for eksempel dine sociale mediekanaler.
Forskellen?
Modsat den fysiske valgplakat, så er der en lille smule bevægelse på den digitale udgave. Ikke meget, men lige nøjagtigt nok til at fange øjets opmærksomhed.
Det giver maksimal synlighed og genkendelighed.
Pris – ca. kr. 1.500,- inkl. moms
SoMe (Sociale Medier)
KOMO A/S har mange års erfaring i at hjælpe virksomheder med at blive synlige på de sociale medier. Den viden kommer dig til gode, når vi skal sørge for, at du og dit budskab kommer igennem til de rigtige modtagere.
Vi hjælper med formulering af budskab, udarbejdelse af relevant indhold (content) og hjælper også gerne med at få det leveret på de rigtige platforme.
Du er sikkert klar over, at Facebook er fint, men der er mange andre muligheder, som du bør starte med at tage med i dine overvejelser:
- X
- TikTok
- Youtube
- Vimeo
- Egen hjemmeside
Lad os guide dig i SoMe junglen, så du bruger dit budget bedst muligt.
Personlig hjemmeside
Det er her, du kan gå i dybden med dine holdninger og budskaber.
Plakater, annoncer, valgvideo, radiospots osv. er rigtigt gode til at fange opmærksomheden hos vælgerne. De lærer dit navn og din person at kende.
Fælles for alle disse former for synlighed er dog, at der er begrænset tid og plads til rådighed.
En personlig hjemmeside er den perfekte platform til at fortælle meget mere om dig selv, dine holdninger og mærkesager. Her har du alt den tid og plads du ønsker til at fortælle og beskrive, hvad du står for.
Vi foreslår, at du bruger hjemmesiden som ”call-to-action”. Dvs. at du viser/nævner/siger hjemmesideadressen i din øvrige markedsføring og dermed henviser potentielle vælgere til en side, hvor de kan få svar på deres spørgsmål og læse mere om dig.
KOMO A/S kan lave din personlige hjemmeside fra ca. kr. 8.000,- + moms
Det er muligt at tilkøbe tekstforfatter/copywriter, hvis du har behov for assistance i forhold til tekster og formulering af budskaber.
Denne type hjemmesider laves i WordPress, som giver dig mulighed for efterfølgende selv at redigere og udvide dit indhold.
Radioreklame
Indtal dit eget radiospot, eller få en professionel stemme til at levere dit navn og budskab. KOMO A/S klarer produktionen og evt. booking på den rigtige radiostation.
De fleste radiostationer dækker et begrænset geografisk område og har en aldersbestemt gruppe af lyttere. Du kan derfor målrette kampagnen mod de vælgere, du har mest til fælles med.
Hvis du selv vil indtale dit budskab, så kan det ske i et af vores studier i København (Vallensbæk) eller Herning - eller på din mobiltelefon. (Se tips herunder)
Uanset metode, så skal din indtaling forbi et lydstudie for lydbearbejdning og maximering, så det færdige radiospot står klart og tydeligt frem i højttalerne.
KOMO A/S kan også hjælpe med tilretning af tekst, så budskabet står knivskarpt og passer til det aftalte antal sekunder.
Tips til indtaling på mobiltelefon
- Træk vejret dybt.
- Del teksten op i afsnit.
- Hold afstand på ca. 10 cm. til telefonens mikrofon.
- Sluk for radio, tv, ventilation og anden larm.
- Tjek at der ikke er for meget klang i rummet.
- Hvis udendørs optagelse, så pas på med vinden.
- Smil 🙂
Hør valgspot som radioreklame
John Bach Thygesen
Charles Damtoft
Bent Vestergaard
Dorthe Pia Hansen
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Søren Fuglsbjerg
Salg & Netværk
2182 8499/ sf@komo.dk
Sonny Vestergaard
Managing Director KBH lyd & film
20618642 / sonny@komo.dk
Kim Thomassen
Projektleder, Lyd & Booking
26166040 / kim@komo.dk