Radio er stadig stærkt
85% af danskerne lytter hver uge!
Radioens relevans i 2025
I en tid hvor digitale streamingtjenester, podcasts og sociale medier dominerer medielandskabet, kan det være fristende at tro, at radioens dage er talte. Men virkeligheden fortæller en anden historie.
I 2025 er radio stadig et af de mest effektive og troværdige medieformater, som når bredt ud til danskerne.

Radio rykker!
Det er en af konklusionerne i den netop offentliggjorte ”Medieudviklingen 2024”
For at kunne rådgive vores kunder ordentligt i medievalg, er det vigtigt at kende de opdaterede fakta.
Derfor er medieanalysen altid virkeligt interessant læsning for os i KOMO.
Analysen viser bl.a., at hele 85% af alle danskere lytter hører radio hver uge!
Du får altså høj dækning og endda til fornuftige mediepriser.
Hvorfor er radio stadig et stærkt medie?
Konstant tilgængelighed: Radio når lytterne i bilen, i hjemmet og på arbejdspladsen.
Høj troværdighed: Danskerne har stor tillid til deres foretrukne radiostationer.
Effektiv målretning: Reklamer kan tilpasses specifikke tidspunkter og geografi.
Kim Thomassen
Projektleder, Lyd & Booking
26166040 / kim@komo.dk
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Radio og digital markedsføring
Radio fungerer fint alene, men du får endnu mere effekt sammen med digitale strategier og øvrig markedsføring.
Mange virksomheder anvender radio til at drive trafik til deres hjemmesider, styrke brandgenkendelse eller understøtte sociale mediekampagner.
Ved at kombinere radio med digitale kanaler som sociale medier og søgeannoncering kan man forstærke budskabet og skabe endnu bedre resultater.
Det gælder også ved synergi til trykte annoncer, tv-reklamer, biografreklame mm.