Speak
Skal du have lavet et speak
Et speak kan anvendes i et utal af sammenhænge. Alt hvad der har behov for at få en stemme indover, falder under denne kategori.
Det kan være til Tv-reklamer, radio, biograf, film, videomateriale, og meget andet.
Fordelen ved at koble et speak sammen med andre medier, er at du får mulighed for at gå i dybden med dit budskab, og sørge for at det kommer rigtigt ud til modtageren.
På den måde danner du et solidt grundlag for en god og effektiv kommunikation med dine kunder.
Vigtigheden af det ægte speak
Når du har et budskab der er vigtigt for dig at få ud til en modtager, er kvaliteten af speaket meget afgørende for hvor godt du trænger igennem hos personen i den anden ende.
Toneleje, tempo, følelse, nedslagspunkter, stemning, mv., er alle elementer der skal overvejes for at din kommunikation får den ønskede modtagelse af dem du vil henvende dig til.
Derfor går vi rigtig højt op i – sammen med dig – at finde det helt rigtige stemme-match til dit budskab, og din virksomhed.
Dette giver et autentisk og holistisk indtryk af din virksomhed, og hvad I vil præsentere overfor jeres kunder.
Derfor bruger vi kun ægte stemmer i vores produktioner, for at tilsikre en høj kvalitet.
Hør vores store udvalg af stemmer, og find den der matcher jeres behov bedst.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Hvad er speak?
Begrebet Speak dækker over tale til en tv- eller radioudsendelse, reklamefilm, reklamer i radio, tv og biograf eller til en film.
Speak er stemmen, der formidler et budskab, det kan både være dokumentaristisk og kommercielt.
Speak leveres af professionelle speakere eller voiceover talenter.
Hvad er voice over?
Voiceover er en fortrængning eller overdøvelse af den oprindelige tale med en oversat indtalt tekst.
Voiceover bruges i fx børneprogrammer og reklamefilm og kan også være den stemme, der kommenterer handlingen i en film.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Hvad er forskellen mellem voice over & speak?
I Danmark bruger vi begreberne “voice over” og “speak” i flæng.
De betyder næsten det samme, men “speak” er en bredere betegnelse end “voice-over”.
Hvis vi f.eks. speaker til et voice-response system (telefonsvarer), er det ikke ‘fortrængning eller overdøvelse, men et nyt speak.
Den internationale betegnelse ”voice-over artist” er på dansk kort og godt en ”speakerstemme”.
Speak til TV reklame
Du kender det sikkert fra dig selv.
Når TV-reklamerne toner frem på skærmen, finder du telefonen frem og søger lidt rundt eller henter en kop kaffe (og lidt kage).
Mange reklamer på TV høres mere end de ses. Det gør speakerstemmen i dit spot endnu mere vigtig.
Hvis du har en hårdt defineret målgruppe, så kan det være ret enkelt at finde den helt rigtige stemmetype, men for produkter og ydelser med en varieret målgruppe, skal man tænke mere i udtryk og stil.
Vi har mere end 30 års erfaring i at ramme den helt rigtige stemme til din næste TV-Reklame.
Få det helt rigtige speak til din TV-Reklame
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Speaker til radioreklame
Radioreklame er måske ikke verdens mest populære produkt, hvis du spørger radiolytterne.
Ikke desto mindre hører vi mange af dem hver dag.
Hvis din radioreklame skal skille sig ud og have mening, så er stemmen det allervigtigste element.
Du har ingen billeder og grafik at læne dig op ad, så lydsiden og stemmen er altafgørende for at få budskabet klart og tydeligt ud til lytterne.
Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din næste radioreklame.
Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til din radioreklame
Telefonsvarer speak
- Hvem indtaler virksomhedens telefonsvarer beskeder?
- Er det Bodil fra kontoret, Jytte fra marketing, eller Svend fra lageret?
Tro os, når vi siger, at ingen af dem er glade for at gøre det.
Og hvad med resultatet? Er det venligt, tydeligt og indbydende?
Velkomstbeskeden på virksomhedens telefonsvarer er ofte det første indtryk.
Derfor er det vigtigt, at stemmen sender de rigtige signaler.
Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din telefonsvarer.
Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til telefonsvarer.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Hvilken stemme skal jeg vælge?
Skal det være en dyb, troværdig herrestemme, en blid kvindestemme eller?
Vi kender ALLE vores stemmer i kartoteket, og ved hvilke kompetencer de har. Derfor hjælper vi gerne med at udvælge den helt rette stemme til din opgave.
Uanset om opgaven er til radio, tv, biograf, internetfilm, SoMe, e-learning, telefonsvarer eller?
Spørg os gerne, også helt uforpligtende, og lad os give nogle bud og priser på netop den speaker, der passer perfekt.
Ai som voiceover
AI (Artificial Intelligence) er i rivende udvikling.
Det er muligt, at få lavet et speak på flere sprog med en robotstemme.
Det kan virke tillokkende, men der er mange udfordringer forbundet med AI stemmer:
Først og fremmest skal det bemærkes, at AI-voiceover stadig er i sin vorden, og at den endnu ikke er blevet perfektioneret. Der er mange fejl og mangler, som kan føre til graverende fejl i indlæsningen.
Desuden er AI stemmer stadig tidskrævende og vanskeligt at få til at virke ordentligt på de fleste sprog.
Endelig skal man huske, at AI-voiceover kun er programmeret til at læse ord. Der er ingen indlevelse, føling og emotioner.
Det er derfor svært (umuligt) at få en naturlig, meningsfuld og troværdig stemmeoplevelse.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.