Børne- & Ungestemmer
Retningslinjer for børnestemmer
Der er naturligvis regler for hvad børn må og ikke må i kommerciel sammenhæng.
Direkte reklamering og forherligelse af et produkt eller en ydelse er ikke tilladt.
Til gengæld må børn og unge godt komme med udsagn, der er naturlige for alderen, men som ikke ikke kan direkte henvises til reklame.
Markedsføringsloven:
Virksomheder skal udvise god markedsføringsskik, og retter en virksomheds markedsføring sig mod børn og unge, skal markedsføringen være udformet med særlig hensyntagen til denne målgruppes naturlige godtroenhed og manglende erfaring og kritiske sans, som bevirker, at de er lettere at påvirke og nemmere at præge.
Ifølge lovbemærkningerne til markedsføringsloven bør virksomheder være tilbageholdende med at benytte børn i deres markedsføring.
Vil du mere i dybden på lovgivningen, så kan du finde markedsføringsloven her:
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os.
Konklusion
Børne- og ungestemmer kan være et rigtig godt værktøj, men det skal bruges med omtanke og altid have relevans i forhold til budskabet.
Spørg os gerne til råds!