Speak

Hvad er speak?

Speak

SPEAK

 

Klik herunder og lyt til Speak og VoiceOver med både Danske stemmer og Udenlandske Stemmer.

Bemærk: Vi bruger IKKE kunstige robotstemmer, som er AI genereret.

Vi leverer indtalinger med rigtige mennesker  - med følelse, indlevelse og ægthed!

Vi leverer Speak til enhver situation

Speak til TV - Speak til Radio, - Telefonsvarerspeak - Speak til biografreklame - Speak til E-learning eller Speak til Film.

Læs mere om hvad Speak er herunder og hvordan du kan bruge det konstruktivt til alle dine produktioner.

HVAD ER SPEAK?

Begrebet Speak dækker over tale til en tv- eller radioudsendelse, reklamefilm, reklamer i radio, tv og biograf eller til en film.

Speak er stemmen, der formidler et budskab, det kan både være dokumentaristisk og kommercielt.

Speak leveres af professionelle speakere eller voiceover talenter.

Hvad er Voice Over?

Voiceover er en fortrængning eller overdøvelse af den oprindelige tale med en oversat indtalt tekst.

Voiceover bruges i fx børneprogrammer og reklamefilm og kan også være den stemme, der kommenterer handlingen i en film.

Hvad er forskellen mellem Voice Over og Speak?

I Danmark bruger vi begreberne “voice over” og “speak” i flæng.

De betyder næsten det samme, men “speak” er en bredere betegnelse end “voice-over”.

Hvis vi f.eks. speaker til et voice-response system (telefonsvarer), er det ikke ‘fortrængning eller overdøvelse, men et nyt speak.

Den internationale betegnelse ”voice-over artist” er på dansk kort og godt en ”speakerstemme”.

Hvad er voiceover

Speak til TV Reklame

Du kender det sikkert fra dig selv.

Når TV-reklamerne toner frem på skærmen, finder du telefonen frem og søger lidt rundt eller henter en kop kaffe (og lidt kage).

Mange reklamer på TV høres mere end de ses. Det gør speakerstemmen i dit spot endnu mere vigtig.

Hvis du har en hårdt defineret målgruppe, så kan det være ret enkelt at finde den helt rigtige stemmetype, men for produkter og ydelser med en varieret målgruppe, skal man tænke mere i udtryk og stil.

Vi har mere end 30 års erfaring i at ramme den helt rigtige stemme til din næste TV-Reklame.

Få det helt rigtige speak til din TV-Reklame

 

Speaker til Radioreklame

Radioreklame er måske ikke verdens mest populære produkt, hvis du spørger radiolytterne.

Ikke desto mindre hører vi mange af dem hver dag.

Hvis din radioreklame skal skille sig ud og have mening, så er stemmen det allervigtigste element.

Du har ingen billeder og grafik at læne dig op ad, så lydsiden og stemmen er altafgørende for at få budskabet klart og tydeligt ud til lytterne.

Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din næste radioreklame.

Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til din radioreklame

 

Telefonsvarer speak

Hvem indtaler virksomhedens telefonsvarer beskeder?

Er det Bodil fra kontoret, Jytte fra marketing, eller Svend fra lageret?

Tro os, når vi siger, at ingen af dem er glade for at gøre det.

Og hvad med resultatet? Er det venligt, tydeligt og indbydende?

 

Velkomstbeskeden på virksomhedens telefonsvarer er ofte det første indtryk.

Derfor er det vigtigt, at stemmen sender de rigtige signaler.

Vi har over 30 års erfaring i at finde og udvælge den helt rigtige stemme til din telefonsvarer.

Tag os med på råd og få det helt rigtige speak til telefonsvarer.

 

Hvilken stemme skal jeg vælge?

Skal det være en dyb, troværdig herrestemme, en blid kvindestemme eller?

Vi kender ALLE vores stemmer i kartoteket, og ved hvilke kompetencer de har. Derfor hjælper vi gerne med at udvælge den helt rette stemme til din opgave.
Uanset om opgaven er til radio, tv, biograf, internetfilm, SoMe, e-learning, telefonsvarer eller?

Spørg os gerne, også helt uforpligtende, og lad os give nogle bud og priser på netop den speaker, der passer perfekt.

AI som Voiceover?

AI (Artificial Intelligence) er i rivende udvikling.

Det er muligt, at få lavet et speak på flere sprog med en robotstemme.

Det kan virke tillokkende, men der er mange udfordringer forbundet med AI stemmer:

Først og fremmest skal det bemærkes, at AI-voiceover stadig er i sin vorden, og at den endnu ikke er blevet perfektioneret. Der er mange fejl og mangler, som kan føre til graverende fejl i indlæsningen.

Desuden er AI stemmer stadig tidskrævende og vanskeligt at få til at virke ordentligt på de fleste sprog.

Endelig skal man huske, at AI-voiceover kun er programmeret til at læse ord. Der er ingen indlevelse, føling og emotioner.

Det er derfor svært (umuligt) at få en naturlig, meningsfuld og troværdig stemmeoplevelse.